Povolení a ohlášení, Díl 1, porovnání znění k 3.6.2008

Stavební zákon č. 183/2006 Sb.

Obsah předpisu
Seznam paragrafů
Tisk stránky
    rozšířené hledání
    Znění předpisu k datu: 1.1.2024 (aktuální znění)
    (zvýrazněny změny vůči znění k 3.6.2008)
    Stavební zákon byl zrušen zákonem č. 283/2021 Sb., Zákon stavební zákon ke dni 1.1.2024.



    Díl 1

    Povolení a ohlášení

    § 103

    Stavby, terénní úpravy, zařízení a udržovací práce nevyžadující stavební povolení ani ohlášení

    (1) Stavební povolení ani ohlášení stavebnímu úřadu nevyžadují

    a) budovy stavební záměry uvedené v § 79 odst. 2,

    b) terénní úpravy uvedené v § 80 odst. 3 písm. a) nebo úpravy pozemků uvedené v § 80 odst. 3 písm. e),

    c) udržovací práce, jejichž provedení nemůže negativně ovlivnit zdraví osob, požární bezpečnost, stabilitu, vzhled stavby, životní prostředí nebo bezpečnost při užívání a nejde o udržovací práce na stavbě, která je kulturní památkou,

    d) stavební úpravy, pokud se jimi nezasahuje do nosných konstrukcí stavby, nemění se vzhled stavby ani způsob užívání stavby, nevyžadují posouzení vlivů na životní prostředí11) a jejich provedení nemůže negativně ovlivnit požární bezpečnost stavby a nejde o stavební úpravy stavby, která je kulturní památkou,

    e) stavební úpravy nezbytné pro instalaci využívající obnovitelný zdroj energie s celkovým instalovaným výkonem do 50 kW, pokud se jimi nezasahuje do nosných konstrukcí stavby, nemění se způsob užívání stavby, nevyžaduje posouzení vlivů na životní prostředí, jsou splněny podmínky zejména požární bezpečnosti podle právního předpisu upravujícího požadavky na bezpečnou instalaci výroben elektřiny, a nejde o stavební úpravy stavby, která je kulturní památkou,

    f) stavby a zařízení, a to


    1. stavby o jednom nadzemním podlaží do 25 m2 zastavěné plochy a do 5 m výšky, nepodsklepené, jestliže neobsahují obytné ani pobytové místnosti, hygienická zařízení ani vytápění, neslouží k ustájení nebo chovu zvířat a nejde o sklady, neslouží k výrobě nebo skladování hořlavých kapalin a nebo hořlavých plynů a nejedná se o úložiště radioaktivních odpadů obsahující výlučně přírodní radionuklidy nebo jaderná zařízení;

    2. stavby pro zemědělství o jednom nadzemním podlaží do 70 m 60 m2 zastavěné plochy a do 5 m výšky, nepodsklepené, s výjimkou staveb pro ustájení zvířat, pro chovatelství a zemědělských staveb, které mají sloužit pro skladování a zpracování hořlavých látek (např. seníky, sušičky, sklady hořlavých kapalin, sklady chemických hnojiv) bez podsklepení;

    3. stavby pro plnění funkcí lesa do 70 zemědělství nad 60 m2 zastavěné plochy nebo nad 5 m výšky do 300 m2 zastavěné plochy a do 5 7 m výšky, bez podsklepení; o jednom

    4 3. stavby pro chovatelství o jednom nadzemním podlaží o zastavěné ploše do 16 m2 a do 5 m výšky;

    5. zimní zahrady o jednom nadzemním podlaží a skleníky do 40 m2 zastavěné plochy a do 5 m výšky;

    6. přístřešky o jednom nadzemním podlaží, které slouží veřejné dopravě, a jiné veřejně přístupné přístřešky do 40 m zastavěné plochy a podsklepené nejvýše do 4 hloubky 3 m výšky;

    Stavby uvedené v bodech 4 až 6 mohou mít jedno podzemní podlaží,

    b) technická infrastruktura a doprovodná technická zařízení pro rozvod vody, energií, tepla, pro zajištění služeb elektronických komunikací, pro odvádění odpadních a dešťových vod a větrání, a to

    1 4. nadzemní a podzemní komunikační vedení sítí elektronických komunikací, včetně jejich opěrných antény a stožáry, včetně opěrných bodů nadzemního, nebo vytyčovacích bodů podzemního komunikačního vedení, a telefonní budky, včetně přípojných komunikačních vedení veřejné a přípojná komunikační vedení sítě elektronických komunikací a přípojných energetických vedení související komunikační zařízení, zejména pro veřejné telefonní automaty a včetně jejich stavební úpravy elektrických přípojek, s výjimkou budov;

    2 5. vedení technického zařízení uvnitř distribuční soustava v elektroenergetice69) s výjimkou budov a jejich stavební úpravy;

    3 6. povrchová zařízení pro rozvod nebo odvod vody na zemědělské půdě nebo na pozemcích určených k plnění funkcí lesa, nejde-li o vodní díla distribuční soustava v plynárenství69) s výjimkou budov a těžební plynovody69);

    4 7. rozvodné tepelné zařízení, která jsou součástí nebo příslušenstvím energetické soustavy69) s výjimkou budov;

    5 8. stavební úpravy kotelen vedení sítí veřejného osvětlení, pokud se při nich podstatně nemění jejich parametry včetně stožárů a systémů řídící, topné médium nebo způsob odvodu spalin zabezpečovací, informační a telekomunikační techniky;

    6 9. topné agregáty vodovodní, čerpadla kanalizační a energetické přípojky a přípojky elektronických komunikací včetně připojení stavby a odběrných zařízení pro solární ohřev vody vedených mimo budovu nebo připojení staveb plnících doplňkovou funkci ke stavbě hlavní na rozvodné sítě a kanalizaci stavby hlavní;

    7 10. stavební úpravy energetických vedení, vodovodů a kanalizací, pokud se nemění jejich trasa zásobníky pro zkapalněné uhlovodíkové plyny do celkového objemu 5 m3 určené výhradně pro odběr plynné fáze;

    8 11. přípojky vodovodní, kanalizační a energetické v délce zásobníky na vodu nebo jiné nehořlavé kapaliny do objemu 50 m3 a do výšky 3 m , ;

    c) stožáry, antény a jiná zařízení, a to

    1. konstrukce chmelnic, vinic a sadů;

    2. antény, včetně jejich nosných konstrukcí a souvisejících elektronických komunikačních zařízení do celkové výšky 15 m;

    3. sirény, včetně jejich podpěrných konstrukcí a souvisejících zařízení do celkové výšky 1, 5 m;

    4. signální věže, signály a pyramidy pro zeměměřické účely;

    5. podpěry lanových drah, které nevedou přes veřejné komunikační plochy a slouží pro nákladní dopravu, pro které bylo vydáno rozhodnutí o umístění stavby;

    6. stožáry pro vlajky;

    7. bleskosvody a zařízení, které tvoří jeho součást;

    8. informační a reklamní zařízení o celkové ploše menší než 0, 6 m2;

    9. informační a reklamní zařízení, u nichž byla územním rozhodnutím nebo územním souhlasem omezena doba trvání nejvýše na 3 měsíce a jejichž celková výška nepřekračuje 10 m a celková plocha 20 m;

    10. informativní značky a oznámení na pozemních komunikacích;

    11. označení budov státních orgánů a orgánů veřejné správy, označení veřejně prospěšných staveb, staveb právnických osob a fyzických osob podnikajících podle zvláštních právních předpisů a označení nemovitých kulturních památek podle zvláštního právního předpisu32), popřípadě značkou stanovenou mezinárodní smlouvou,

    d) zásobníky, nádrže na vodu a bazény, nejde-li o vodní díla, opěrné zdi, oplocení, a to

    1. zásobníky pro zkapalněné uhlovodíkové plyny do celkového objemu 5 m určené výhradně pro odběr plynné fáze;

    2. zásobníky na vodu nebo jiné nehořlavé kapaliny do objemu 50 m3 a do výšky 3 m;

    3. zásobníky na uskladnění zemědělských produktů, krmiv a hnojiv do objemu 50 m3 a do výšky 3 m mající doklad o shodě s technickými požadavky podle zvláštního právního předpisu39);

    4 12. nádrže na vodu do 100 m3 obsahu ve vzdálenosti nejméně 50 m od budov s obytnými nebo pobytovými místnostmi, pokud nejde o vodní díla;

    5. bazény do 40 m2 zastavěné plochy;

    6. ploty;

    7. oplocení pozemků pro zemědělské a lesnické účely bez podezdívky;

    8. opěrné zdi do výšky 1 m, které nehranící s veřejně přístupnými pozemními komunikacemi a s veřejným prostranstvím,

    e) udržovací práce, jejichž provedení nemůže negativně ovlivnit zdraví osob, požární bezpečnost, stabilitu a vzhled stavby, životní prostředí a bezpečnost při užívání a nejde o udržovací práce na stavbě, která je kulturní památkou,

    f) terénní úpravy a zařízení malého rozsahu, a to

    1. úpravy terénu, násypy a výkopy do 1, 5 do 100 m3 obsahu ve vzdálenosti nejméně 50 m výšky od budov s obytnými nebo hloubky pobytovými místnostmi, pokud nejsou větší než 300 m2 a nehranící s veřejnými pozemními komunikacemi a veřejnými prostranstvími1) nejde o vodní díla;

    2 13. oplocení;

    14. výkopy reklamní a násypy informační zařízení;

    15. výrobky plnící funkci stavby, včetně základových konstrukcí pro uložení zásobníků podle písmene d) bodů 1 až 3 ;

    3 16. skladové odstavné, výstavní a manipulační, prodejní, skladové nebo výstavní plochy do 200 m 300 m2, které neslouží pro skladování a nebo manipulaci s hořlavými látkami a chemickými nebo látkami, které mohou způsobit znečištění životního prostředí;

    4 17. odstavné plochy pro jízdní kola, bazén nebo skleník včetně konstrukcí pro uchycení kol;

    5. stavby mostních vah,

    g) ostatní stavby a souvisejícího technického zařízení, a to

    1. důlní díla, důlní stavby pod povrchem a stavby v povrchových lomech a skrývkách, pokud podléhají schvalování a dozoru orgánů státní báňské správy podle horních předpisů;

    2. cirkusové stany pro nejvýše 200 osob a scénické na zastavěném stavebním pozemku rodinného domu nebo stavby pro film, televizi a divadlo;

    3. přenosná zařízení, konstrukce a lešení;

    4. propustky na účelových komunikacích rodinnou rekreaci;

    5 18. výrobky, které plní funkci stavby, včetně nosných konstrukcí stožáry pro ně, nepodsklepené, pokud nebudou sloužit k užívání osobami nebo k ustájení zvířat,

    h) stavební úpravy, pokud se jimi nezasahuje do nosných konstrukcí stavby, nemění se vzhled stavby ani způsob užívání stavby, nevyžadují posouzení vlivů na životní prostředí11) a jejich provedení nemůže negativně ovlivnit požární bezpečnost vlajky výšky nad 8 m.

    (2) Stavební úpravy pozemních komunikací a udržovací práce na nich, které nevyžadují Ohlášení nebo stavební povolení ani ohlášení vyžadují změny staveb uvedených v odstavci 1, vymezuje zvláštní právní předpis40) jejichž provedení by mělo za následek překročení uvedených parametrů.


    1) § 34 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení).

    11) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 93/2004 Sb.

    32) Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů.

    39) Zákon č. 22/1997 Sb. 69) Například zákon č. 458/2000 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů . Nařízení vlády č. 163/2002 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na vybrané stavební výrobky. Nařízení vlády č. 190/2002 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na stavební výrobky označované CE , ve znění nařízení vlády č. 251/2003 Sb. a nařízení vlády č. 128/2004 Sb.

    40) Vyhláška č. 104/1997 Sb. zákon č. 127/2005 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů .

    § 104

    Ohlašování jednoduchých staveb, terénních úprav

    Jednoduché stavby, zařízení terénní úpravy a udržovacích prací udržovací práce, u kterých postačí ohlášení

    (1) K provedení jednoduchých staveb uvedených v odstavci 2 písm. a) až d), jejichž návrh je v souladu s obecnými požadavky na výstavbu, s územně plánovací informací (§ 21), které jsou umisťovány v zastavěném území nebo v zastavitelné ploše, poměry v území se jimi podstatně nemění a které nevyžadují nové nároky na dopravní a technickou infrastrukturu, postačí ohlášení bez předchozího územního rozhodnutí nebo územního souhlasu. Spolu s ohlášením stavebník stavebnímu úřadu doloží, že o svém stavebním záměru prokazatelně informoval vlastníky sousedních pozemků a staveb na nich; ti mohou příslušnému stavebnímu úřadu oznámit své případné námitky proti stavbě do 15 dnů ode dne, kdy byli stavebníkem informováni.

    (2) Ohlášení stavebnímu úřadu vyžadují postačí u

    a) stavby pro bydlení a pro rodinnou rekreaci do 150 m zastavěné plochy, s jedním podzemním podlažím do hloubky 3 m a nejvýše s dvěma nadzemními podlažími a podkrovím,

    b) podzemní stavby do 300 m m2 celkové zastavěné plochy a hloubky do 3 m, pokud nejsou vodním dílem nebo stavbou podle § 16 odst. 2 písm. d) nebo odst. 4,

    c) stavby do 300 m2 celkové zastavěné plochy a výšky do 10 m, s výjimkou staveb pro bydlení, a haly do 1000 1 000 m2 celkové zastavěné plochy a výšky do 15 m, pokud tyto stavby a haly budou nejvýše s jedním nadzemním podlažím, nepodsklepené a dočasné na dobu nejdéle 3 let; dobu dočasnosti nelze prodloužit,

    d) stavby do 25 m 70 m2 celkové zastavěné plochy a do 5 m výšky s jedním nadzemním podlažím, podsklepené nejvýše do hloubky 3 m,

    e) větrné elektrárny do výšky 10 m stavby pro reklamu podle § 3 odst. 2,

    f) terénní úpravy neuvedené v § 103 odst. 1 písm. f) bodě 1 stavby odstavných, manipulačních, prodejních, skladových nebo výstavních ploch o výměře nad 300 m2 nejvíce však do 1 000 m2, které neslouží pro skladování nebo manipulaci s hořlavými látkami nebo látkami, které mohou způsobit znečištění životního prostředí,

    g) stavby zařízení staveniště neuvedené v § 103 odst. 1 písm. a),

    h) přípojky neuvedené v § 103 odst. 1 písm. b) bodě 8 § 103 odst. 1 písm. f) bodě 1,

    i) h) stavby opěrných zdí do výšky 1 m neuvedené v § 103 odst. 1 písm. d) bodě 8,

    j) informační a reklamní zařízení na stavbě nebo na pozemku neuvedená v § 103 odst. 1 písm. c) bodech 8 a 9 a stavby pro reklamu podle § 3 odst. 2,

    k) výrobky, které plní funkci stavby a které nejsou uvedeny v § 103 odst. 1 písm. g) bodě 5 hraničí s veřejně přístupnými pozemními komunikacemi nebo s veřejným prostranstvím,

    l) cirkusové stany i) terénní úpravy neuvedené v § 103 odst. 1 písm. g) bodě 2 § 103 odst. 1 písm. b),

    m) antény, včetně jejich nosných konstrukcí a souvisejících elektronických komunikačních zařízení, j) udržovací práce na stavbě neuvedené v § 103 odst. 1 písm. c) bodě 2 § 103 odst. 1 písm. c),

    n) k) stavební úpravy pro změny v užívání části stavby, kterými se nezasahuje do nosných konstrukcí stavby, nemění se její vzhled a nevyžadují posouzení vlivů na životní prostředí11),

    o) sjezdy z pozemních komunikací na sousední nemovitosti l) stavby podle § 79 odst. 2 písm. v), pokud se stavba nachází ve zvláště chráněném území, památkové rezervaci nebo památkové zóně.

    p) udržovací práce na stavbě neuvedené

    (2) Ohlášení postačí u změn dokončených staveb uvedených v § 103 odst. 1 písm. e).

    odstavci 1, pokud jejich provedením nebudou překročeny uvedené parametry.

    (3) Ohlášení nevyžadují jednoduché stavby , a terénní úpravy a zařízení, u kterých to stavební úřad podle § 78 odst. 2 § 78 odst. 6 stanovil.

    (4) Stavební úpravy pozemních komunikací a udržovací práce na nich Ohlášení je vyloučeno u záměrů, pro které vyžadují ohlášení, vymezuje zvláštní právní předpis40) je vyžadováno závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí.


    11) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 93/2004 Sb.

    40) Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.

    Ohlášení

    § 105

    (1) Ohlášení stavby obsahuje identifikační údaje o stavebníkovi, o pozemku, ohlášené stavbě o ohlašovaném stavebním záměru, jejím jeho rozsahu a účelu, o způsobu a době provádění stavby a její jednoduchý technický popis, nejde-li údaj o případy uvedené tom, kdo bude stavební záměr provádět, zda se k jeho provedení má použít sousední nemovitost, v odstavci 2 tom případě souhlas vlastníka této nemovitosti; u dočasné stavby rovněž dobu jejího trvání a návrh úpravy pozemku po jejím odstranění. K ohlášení se připojí doklad prokazující vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření anebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku či stavbě, pokud stavební úřad nemůže existenci takového práva ověřit v katastru nemovitostí.

    (2) U staveb uvedených v § 104 odst. 2 písm. a) až d) se k K ohlášení dále stavebník připojí projektová dokumentace. U staveb

    a) souhlas k provedení stavebního záměru podle § 184a,

    b) územní rozhodnutí nebo veřejnoprávní smlouvu územní rozhodnutí nahrazující anebo územní souhlas, pokud je jejich vydání tímto zákonem vyžadováno a terénních úprav uvedených v § 104 odst. 2 písm. e) až i) a n) se nevydal je stavební úřad příslušný k ohlášení připojí projektová dokumentace povolení stavby, kterou tvoří situační náčrt

    c) závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady podle katastrální mapy s vyznačením jejich umístění zvláštních právních předpisů nebo tohoto zákona, hranic ne vydává-li se sousedními pozemky společné závazné stanovisko podle § 4 odst. 7, polohy staveb na nich popřípadě povolení podle § 169 odst. 4,

    d) stanoviska vlastníků veřejné dopravní a jednoduché stavební nebo montážní výkresy specifikující navrhovanou stavbu technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení nebo terénní úpravy.

    k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem,

    (3) Projektová dokumentace se připojuje

    e) projektovou dokumentaci nebo dokumentaci ve dvojím vyhotovení. Není-li; není-li obecní úřad obce, na jejímž jejíhož území stavba bude se stavební záměr dotýká, stavebním úřadem, předkládá se trojmo, vyjma staveb stavby v působnosti vojenských a jiných stavebních úřadů (§ 16) vojenského nebo jiného stavebního úřadu; pokud stavebník není vlastníkem stavby, připojuje se jedno další vyhotovení,

    f) souhlasy osob, jejichž vlastnické právo nebo právo odpovídající věcnému břemenu k sousedním stavbám anebo sousedním pozemkům nebo stavbám na nich může být prováděním stavebního záměru přímo dotčeno; souhlas musí být vyznačen na situačním výkresu.

    (3) K ohlášení se stavby podle § 104 odst. 1 písm. a) až e) stavebník připojí závazné stanovisko dotčeného orgánu vyžadované zvláštním právním předpisem4),12),32). projektovou dokumentaci, která obsahuje

    (4) Podání

    a) průvodní zprávu, které nemá náležitosti podle odstavců 1 až 3

    b) souhrnnou technickou zprávu, není ohlášením podle tohoto zákona

    c) situační výkresy,

    d) dokumentaci objektů a stavební úřad je usnesením odloží. Usnesení o odložení zašle stavebníkovi do 15 dnů ode dne učinění podání spolu s poučením o správném postupu při ohlašování staveb technických a o tom technologických zařízení, že se stavbou nelze započít

    e) dokladovou část.

    (5) Náležitosti (4) K ohlášení a obsah a rozsah projektové dokumentace u staveb uvedených v § 104 odst. 2 písm. a) až d) stanoví prováděcí právní předpis. odstavných, manipulačních, prodejních, skladových nebo výstavních ploch podle § 104 odst. 1 písm. f) stavebník připojí dokumentaci, která obsahuje


    4) Například zákon č. 254/2001 Sb.

    a) průvodní zprávu se základními údaji o stavbě, s informacemi o vodách výsledku provedených průzkumů a o změně některých zákonů (vodní zákon) měření, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 114/1992 Sb. o dodržení obecných požadavků na výstavbu, o ochraně přírody splnění podmínek závazných stanovisek dotčených orgánů a krajiny, ve znění pozdějších předpisů rozhodnutí o umístění stavby, zákon č. 86/2002 Sb. bylo-li vydáno, o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší) jejich zapracování do dokumentace, ve znění pozdějších předpisů

    b) technické řešení stavby s popisem jejího provedení, zákon č. 334/1992 Sb. mechanické odolnosti a stability, údaje o ochraně zemědělského půdního fondu navržených materiálech a seznamu použitých podkladů, ve znění pozdějších technických norem nebo technických předpisů, zákon č. 20/1987 Sb.

    c) napojení stavby na dopravní a technickou infrastrukturu,

    d) údaj o státní památkové péči vlivu stavby na zdraví osob nebo zvířat anebo životní prostředí včetně návrhu na opatření k odstranění nebo minimalizaci negativních účinků, ve znění pozdějších předpisů

    e) řešení požadavků na bezpečnost stavby a základní koncepci zajištění bezpečnosti při užívání stavby, zákon č. 289/1995 Sb.

    f) situaci stavby zakreslenou na podkladě kopie katastrální mapy,

    g) situaci stavby v měřítku zpravidla 1 : 500, která zobrazuje současný stav území, navrhovanou stavbu včetně úprav pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, vazby na okolí, stanovená ochranná nebo bezpečnostní pásma nebo záplavová území, chráněná území a existující stavby, dopravní a technickou infrastrukturu, vzorové příčné řezy v měřítku 1 : 50 nebo 1 : 100 a charakteristické příčné řezy v měřítku 1 : 100 nebo 1 : 200.

    (5) K ohlášení staveb zařízení staveniště podle § 104 odst. 1 písm. g) stavebník připojí dokumentaci, která obsahuje

    a) průvodní zprávu se základními údaji o stavbě, s informacemi o lesích výsledku provedených průzkumů a měření, o dodržení obecných požadavků na výstavbu, o změně splnění podmínek závazných stanovisek dotčených orgánů a doplnění některých zákonů (lesní zákon) rozhodnutí o umístění stavby, ve znění pozdějších předpisů bylo-li vydáno, zákon č. 133/1985 Sb. a o jejich zapracování do dokumentace,

    b) napojení stavby na dopravní a technickou infrastrukturu,

    c) údaj o požární ochraně vlivu stavby na zdraví osob nebo zvířat anebo životní prostředí včetně návrhu na opatření k odstranění nebo minimalizaci negativních účinků, ve znění pozdějších předpisů

    d) řešení požadavků na bezpečnost stavby a základní koncepci zajištění bezpečnosti při užívání stavby, zákon č. 13/1997 Sb.

    e) situaci stavby zakreslenou na podkladě kopie katastrální mapy,

    f) situaci stavby v měřítku zpravidla 1 : 500 se zakreslením umístění stavby a s vyznačením vzdálenosti od hranic sousedních pozemků a staveb na nich, podzemních sítí technické infrastruktury včetně návrhu přípojek a stanovených ochranných nebo bezpečnostních pásem nebo záplavových území,

    g) požárně bezpečnostní řešení, jehož obsah a rozsah vymezuje zvláštní právní předpis64),

    h) stavební výkresy v přiměřeném měřítku.

    (6) K ohlášení staveb opěrných zdí podle § 104 odst. 1 písm. h) stavebník připojí dokumentaci, která obsahuje

    a) průvodní zprávu se základními údaji o pozemních komunikacích stavbě, ve znění pozdějších předpisů s informacemi o výsledku provedených průzkumů a měření, zákon č. 44/1988 Sb. o dodržení obecných požadavků na výstavbu, o ochraně splnění podmínek závazných stanovisek dotčených orgánů a využití nerostného bohatství (horní zákon) rozhodnutí o umístění stavby, ve znění pozdějších předpisů bylo-li vydáno, zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech a o změně některých souvisejících zákonů (lázeňský zákon) a o jejich zapracování do dokumentace, ve znění pozdějších předpisů

    b) situaci stavby zakreslenou na podkladě kopie katastrální mapy s vyznačením umístění navrhované stavby, hranic se sousedními pozemky, polohy staveb na nich, zákon č. 62/1988 Sb. jednoduchý technický popis jejich provedení a stavební nebo montážní výkresy specifikující navrhovanou stavbu.

    (7) K ohlášení terénních úprav podle § 104 odst. 1 písm. i) stavebník připojí dokumentaci, která obsahuje

    a) průvodní zprávu se základními údaji o geologických pracích záměru, ve znění pozdějších předpisů s informacemi o výsledku provedených průzkumů a měření, o splnění podmínek závazných stanovisek dotčených orgánů a rozhodnutí o využití území, zákon č. 258/2000 Sb. bylo-li vydáno, a o ochraně veřejného zdraví jejich zapracování do dokumentace,

    b) údaje o předpokládaných účincích záměru na okolí, technický popis postupu a způsobu prací, údaje o změně některých souvisejících zákonů násypných hmotách, ve znění pozdějších předpisů o místě a způsobu uložení vytěžených hmot, o způsobu jejich zhutňování a povrchové úpravě,

    c) situační výkres na podkladě kopie katastrální mapy,

    d) situační výkres v měřítku zpravidla 1 : 500 s vyznačením navrhovaného záměru, pozemků, na nichž se projeví jeho důsledky, včetně vyznačení stanovených ochranných nebo bezpečnostních pásem nebo záplavových území.

    Podle povahy a rozsahu záměru se připojí též charakteristické řezy objasňující jejich výškové uspořádání nebo vytyčovací výkresy; u technicky jednoduchých záměrů postačí potřebné geometrické parametry určující v situačním výkresu jejich polohové a výškové umístění.

    12) Zákon č. 114/1992 Sb.

    (8) K ohlášení udržovacích prací podle § 104 odst. 1 písm. j) stavebník připojí dokumentaci obsahující technický popis jejich provedení. K ohlášení stavebních úprav podle § 104 odst. 1 písm. k) stavebník připojí dokumentaci, která obsahuje jednoduchý technický popis jejich provedení a stavební nebo montážní výkresy specifikující navrhované stavební úpravy. Vyžaduje- li to zvláštní právní předpis, ve znění pozdějších předpisů stavebník přikládá k ohlášení udržovacích prací a stavebních úprav požárně bezpečnostní řešení, jehož obsah a rozsah vymezuje zvláštní právní předpis64).

    (9) Náležitosti ohlášení a obsah a rozsah projektové dokumentace u staveb uvedených v § 104 odst. 1 písm. a) až e) stanoví prováděcí právní předpis.


    32) Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči 64) Vyhláška č. 246/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci).

    § 106

    (1) Ohlášenou stavbu Je-li ohlášení úplné a je-li ohlášený stavební záměr v souladu s obecnými požadavky na výstavbu, terénní úpravy se závaznými stanovisky, popřípadě rozhodnutími dotčených orgánů, s územním rozhodnutím nebo zařízení regulačním plánem nebo veřejnoprávní smlouvou územní rozhodnutí nahrazující anebo územním souhlasem, jde-li o stavbu či terénní úpravu podle § 104 odst. 2 může stavebník provést na základě písemného souhlasu stavebního úřadu; u dočasné stavby souhlas obsahuje dobu jejího trvání. Nebude-li stavebníkovi souhlas doručen do 40 dnů ode dne § 104 odst. 1 písm. a) až i), kdy ohlášení došlo stavebnímu úřadu nebo s územně plánovací dokumentací, ani mu v této lhůtě nebude doručen zákaz jde-li o stavební úpravu podle § 107 § 104 odst. 1 písm. k), platí, že stavební úřad vydá souhlas udělil s provedením ohlášeného stavebního záměru do 30 dnů ode dne podání ohlášení.

    (2) Jestliže stavební úřad Ohlášení se neprojednává ve stavebním řízení podle § 111 až 113. Na vydání souhlasu s provedením ohlášené ohlášeného stavebního záměru se nevztahují části druhá a třetí správního řádu. Souhlas obsahuje identifikační údaje o stavebníkovi, popis druhu a účelu stavebního záměru a dobu trvání u dočasné stavby souhlasí, ověří předloženou projektovou dokumentaci identifikační údaje o pozemku nebo stavbě, na nichž má být stavební záměr uskutečněn. Ustanovení § 115 odst. 1 se použije přiměřeně. Jedno její vyhotovení si ponechá Souhlas se doručuje stavebníkovi, vlastníkovi stavby, pokud není stavebníkem, osobám uvedeným v § 105 odst. 2 písm. f), a místně příslušnému obecnímu úřadu, pokud není stavebním úřadem, vyjma staveb v působnosti vojenského nebo jiného stavebního úřadu. Stavebníkovi, vlastníkovi stavby, pokud není stavebníkem, a místně příslušnému obecnímu úřadu, druhé zašle pokud není stavebním úřadem, se souhlas doručuje spolu s ověřenou dokumentací nebo projektovou dokumentací a stavebníkovi spolu se štítkem obsahujícím identifikační údaje o ohlášeném stavebním záměru. Souhlas nabývá právních účinků dnem doručení stavebníkovi. Souhlas lze přezkoumat v přezkumném řízení, které lze zahájit do 1 roku ode dne, kdy souhlas nabyl právních účinků. Rozhodnutí ve věci v přezkumném řízení v prvním stupni nelze vydat po uplynutí 15 měsíců ode dne, kdy souhlas nabyl právních účinků. K přezkumnému řízení je příslušný správní orgán nadřízený stavebnímu úřadu, který souhlas vydal.

    (3) Souhlas platí po dobu 12 měsíců; 2 roky ode dne jeho vydání. Dobu platnosti nelze prodloužit. Souhlas s provedením nepozbývá však platnosti, pokud v této době bylo bylo-li s ohlášenou stavbou prováděním ohlášeného stavebního záměru započato ve lhůtě platnosti. Lhůta začíná běžet dnem následujícím po dni

    (4) Souhlas s provedením pozbývá platnosti též dne, kdy stavební úřad obdržel sdělení stavebníka, že upustil od provádění stavebního záměru, na který byl stavebníkovi doručen souhlas vydán; to neplatí, nebo dnem následujícím po dni, kdy uplynulo 40 dnů od ohlášení bylo-li s prováděním stavebního záměru již započato.

    (5) Obsahové náležitosti ohlášení a jeho příloh a obsahové náležitosti souhlasu s provedením ohlášeného stavebního záměru a jeho příloh stanoví prováděcí právní předpis.

    § 107

    (1) Pokud by ohlášená stavba podle § 104 odst. 1 byla navržena v rozporu s územně plánovací informací nebo s obecnými požadavky na výstavbu Nemá-li ohlášení předepsané náležitosti nebo umisťována v nezastavěném území anebo byla v rozporu se závazným stanoviskem dotčeného orgánu (§ 105 odst. 3) trpí-li jinými vadami, pomůže stavební úřad rozhodnutím stavebníkovi nedostatky odstranit na místě nebo jej vyzve k jejich odstranění, které je prvním úkonem poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu a poučí jej o následcích neodstranění nedostatků v řízení této lhůtě. Dojde-li stavební úřad k závěru, že ohlášení není úplné nebo záměr nesplňuje podmínky pro vydání souhlasu s provedením ohlášeného stavebního záměru, rozhodne usnesením o provedení ohlášené stavby zakáže stavebního řízení; toto usnesení se oznamuje pouze stavebníkovi a nelze se proti němu odvolat. Toto rozhodnutí musí být vydáno do 30 dnů ode dne ohlášení stavby Právní mocí usnesení je zahájeno stavební řízení.

    (2) Podané ohlášení se považuje za žádost o stavební povolení. Pokud by ohlášená stavba, terénní úpravy nebo zařízení podle § 104 odst. 2 písm. d) až p) byly v rozporu s obecnými požadavky na výstavbu, s regulačním plánem je to pro posouzení stavebního záměru nezbytné, územním rozhodnutím nebo územním souhlasem anebo se závazným stanoviskem dotčeného orgánu (§ 105 odst. 3) vyzve stavební úřad stavebníka k doplnění žádosti, maximálně však v rozsahu jako k žádosti o stavební povolení,

    (3) Zjistí-li stavební úřad rozhodnutím, které je prvním úkonem v řízení že ohlášená stavba byla zahájena bez souhlasu s provedením, jejich provedení zakáže ohlášení odloží a postupuje podle § 129 odst. 2 a 3. Toto rozhodnutí musí být vydáno Usnesení o odložení se pouze poznamená do 30 dnů ode dne spisu. Oodložení ohlášení stavby stavební úřad stavebníka vyrozumí.

    (3) Odvolání proti rozhodnutí (4) Ohlášení stavby, u které nepostačí ohlášení, jímž není ohlášením podle tohoto zákona a stavební úřad zakázal provedení ohlášené stavby je usnesením odloží; spolu s oznámením usnesení stavebníka poučí o správném postupu a o tom, nemá odkladný účinek že se stavbou nelze započít.

    Stavební řízení

    § 108

    Výrobky, které plní funkci stavby

    (1) U výrobku, který plní funkci stavby, Stavební povolení se k ohlášení podle § 105 připojí doklad podle zvláštního právního předpisu39) prokazující shodu jeho vlastností s požadavky vyžaduje u staveb všeho druhu bez zřetele na stavby podle § 156. Pokud nelze takový doklad získat jejich stavebně technické provedení, připojí se k ohlášení technická dokumentace výrobce nebo dovozce, popřípadě další doklad účel a dobu trvání, z něhož je možné ověřit dodržení požadavků na stavby nestanoví-li tento zákon nebo zvláštní právní předpis jinak.

    (2) Stavební úřad rozhodnutím, které je prvním úkonem povolení vyžadují změny staveb uvedených v řízení § 104, zakáže umístění nebo užívání výrobku, který plní funkci stavby, pokud nebylo prokázáno splnění požadavků podle odstavce 1 nebo pokud jejichž provedení by bylo narušeno životní prostředí v jeho okolí; ze stejných důvodů může nařídit i jeho odstranění podle § 129 odst. 1 písm. a). mělo za následek překročení jejich parametrů.


    39) Zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Nařízení vlády č. 163/2002 Sb.

    (3) Stavební řízení se vede také tehdy, kterým se stanoví technické požadavky na vybrané stavební výrobky jestliže stavební úřad rozhodl usnesením podle § 107, že ohlášený stavební záměr projedná ve stavebním řízení. Nařízení vlády č. 190/2002 Sb. Stavební řízení se nevede, kterým se stanoví technické požadavky na stavební výrobky označované CE je-li podána žádost o stavební povolení u stavebních záměrů podle § 103. Takovou žádost stavební úřad odloží a poučí stavebníka o oprávnění provést stavební záměr. Je-li stavebníkem u stavebních záměrů podle § 104 namísto ohlášení podaná žádost o stavební povolení, stavební úřad ji projedná ve znění nařízení vlády č. 251/2003 Sb. a nařízení vlády č. 128/2004 Sb.

    stavebním řízení,

    (4) Stavební povolení lze nahradit veřejnoprávní smlouvou za podmínek uvedených v § 116 nebo oznámením stavebního záměru s certifikátem autorizovaného inspektora za podmínek uvedených v § 117.

    (5) Stavební povolení se nevydává, pokud je vydáno společné povolení.

    Stavební řízení

    § 109

    (1)

    Účastníkem stavebního řízení je

    a) stavebník,

    b) vlastník stavby, na níž má být provedena změna či udržovací práce, není-li stavebníkem, nejde-li o případ uvedený v písmenu g),

    c) vlastník pozemku, na kterém má být stavba prováděna, není-li stavebníkem, může-li být jeho vlastnické právo k pozemku prováděním stavby přímo dotčeno,

    d) vlastník stavby na pozemku, na kterém má být stavba prováděna, a ten, kdo má k tomuto pozemku nebo stavbě právo odpovídající věcnému břemenu, mohou-li být jejich práva navrhovanou stavbou prováděním stavby přímo dotčena,

    e) vlastník sousedního pozemku nebo stavby na něm, může-li být jeho vlastnické právo navrhovanou stavbou prováděním stavby přímo dotčeno,

    f) ten, kdo má k sousednímu pozemku nebo stavbě na něm právo odpovídající věcnému břemenu, může-li být toto právo navrhovanou stavbou prováděním stavby přímo dotčeno,

    g) společenství vlastníků jednotek podle zvláštního právního předpisu35) ve stavebním řízení, které se týká domu nebo společných částí domu anebo pozemku; v případě, že společenství vlastníků jednotek podle zvláštního právního předpisu nemá právní subjektivitu, vlastník, jehož spoluvlastnický podíl na společných částech domu činí více než jednu polovinu.

    (2) Účastníkem řízení není nájemce bytu, nebytového prostoru nebo pozemku.


    35) Zákon č. 72/1994 Sb., kterým se upravují některé spoluvlastnické vztahy k budovám a některé vlastnické vztahy k bytům a nebytovým prostorům a doplňují některé zákony (zákon o vlastnictví bytů), ve znění pozdějších předpisů.

    § 110

    (1) Žádost o stavební povolení obsahuje kromě obecných náležitostí identifikační údaje o stavebníkovi, o pozemku, základní údaje o požadovaném záměru, jeho rozsahu a identifikační údaje účelu, způsobu a době provádění, údaj o pozemcích tom, kdo bude stavební záměr provádět, a vyjádření vlastníka sousední nemovitosti, je-li třeba, aby umožnil provedení stavebního záměru ze své nemovitosti; u dočasné stavby rovněž dobu jejího trvání a stavbách návrh úpravy pozemku po jejím odstranění.

    (2) K žádosti o stavební povolení stavebník připojí

    a) doklady prokazující jeho vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření anebo právo odpovídající věcnému břemenu souhlas k pozemku nebo stavbě, pokud stavební úřad nemůže existenci takového práva ověřit v katastru nemovitostí provedení stavebního záměru podle § 184a,

    b) projektovou dokumentaci územní rozhodnutí nebo veřejnoprávní smlouvu územní rozhodnutí nahrazující anebo územní souhlas, pokud je jejich vydání tímto zákonem vyžadováno a nevydal je stavební úřad příslušný k povolení stavby,

    c) plán kontrolních prohlídek stavby závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady podle zvláštních právních předpisů nebo tohoto zákona, nevydává- li se společné závazné stanovisko podle § 4 odst. 7,

    d) závazná stanoviska, popřípadě stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení nebo jiné doklady vyžadované zvláštními právními předpisy4) k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem, pokud je stavebník obstaral předem

    e) projektovou dokumentaci zpracovanou projektantem, která obsahuje průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu, situační výkresy, dokumentaci objektů a technických a technologických zařízení a dokladovou část,

    f) návrh plánu kontrolních prohlídek stavby.

    (3) Projektová dokumentace se předkládá ve dvojím vyhotovení, a není-li obecní úřad v místě stavby stavebním úřadem, vyjma staveb v působnosti vojenských a jiných stavebních úřadů, předkládá se trojmo. Pokud stavebník není vlastníkem stavby, připojuje se jedno další vyhotovení.

    (4) Pokud předložená k žádosti o stavební povolení není připojena projektová dokumentace nebo pokud není zpracována oprávněnou osobou, stavební úřad takovou žádost neprojednává a řízení zastaví; usnesení o zastavení řízení se oznamuje pouze stavebníkovi.

    (5) Obsahové náležitosti žádosti o stavební povolení, rozsah a obsah projektové dokumentace stanoví prováděcí právní předpis.


    4) Například zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 13/1997 Sb.

    (6) Stavebník podzemních staveb podléhajících tomuto zákonu není povinen prokazovat vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření nebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku nebo stavbě, jde-li o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 44/1988 Sb. veřejně prospěšné stavby, o ochraně a které funkčně ani svou konstrukcí nesouvisejí se stavbami na pozemku ani s provozem na něm a které ani jinak nemohou mít vliv na využití nerostného bohatství (horní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech a o změně některých souvisejících zákonů (lázeňský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 62/1988 Sb., o geologických pracích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 258/2000 Sb. pozemku k účelu, pro který je určen.

    (7) V případě řízení s velkým počtem účastníků se v žádosti o ochraně veřejného zdraví stavební povolení účastníci řízení podle § 109 písm. e) a f) identifikují označením pozemků a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů staveb evidovaných v katastru nemovitostí přímo dotčených vlivem záměru.

    § 111

    (1) Stavební úřad přezkoumá podanou žádost a připojené podklady z toho hlediska, zda stavbu lze podle nich provést, a ověří zejména, zda

    a) projektová dokumentace je zpracována v souladu s územním rozhodnutím nebo regulačním plánem nebo veřejnoprávní smlouvou územní rozhodnutí nahrazující anebo územním souhlasem, a v případě stavebních úprav podmiňujících změnu v užívání stavby její soulad s územně plánovací dokumentací, s podmínkami územního rozhodnutí nebo územního souhlasu,

    b) projektová dokumentace je úplná, přehledná, byla zpracována oprávněnou osobou14) a zda jsou v odpovídající míře řešeny obecné požadavky na výstavbu,

    c) je zajištěn příjezd ke stavbě, včasné vybudování technického, popřípadě jiného vybavení potřebného k řádnému užívání stavby vyžadovaného zvláštním právním předpisem,

    d) předložené podklady vyhovují požadavkům uplatněným dotčenými orgány.

    (2) Stavební úřad ověří rovněž účinky budoucího užívání stavby.

    (3) Zjistí-li Pokud žádost neobsahuje požadované náležitosti, stavební úřad, že

    a) v projektové dokumentaci nejsou dodrženy obecné požadavky na výstavbu,

    b) projektová dokumentace není v souladu s požadavky dotčených orgánů, s územně plánovací dokumentací, s podmínkami územního rozhodnutí nebo územního souhlasu,

    vyzve stavebníka k odstranění uvedených nedostatků jejímu doplnění a stanoví k tomu přiměřenou lhůtu řízení přeruší; usnesení o přerušení se oznamuje pouze stavebníkovi.


    14) Zákon č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů Dojde-li k zastavení řízení z důvodů neodstranění vad žádosti, usnesení o zastavení řízení se oznamuje pouze stavebníkovi.

    § 112

    (1) Stavební úřad oznámí účastníkům řízení, kteří jsou mu známi, a dotčeným orgánům zahájení stavebního řízení nejméně 10 dnů před ústním jednáním, které spojí s ohledáním na místě, je-li to účelné. Zároveň upozorní dotčené orgány a účastníky řízení, že závazná stanoviska a námitky, popřípadě důkazy mohou uplatnit nejpozději při ústním jednání, jinak že k nim nebude přihlédnuto. Oznámení o zahájení stavebního řízení a další písemnosti v řízení se doručují účastníkům řízení a dotčeným orgánům jednotlivě, nejde-li o řízení s velkým počtem účastníků; v řízení s velkým počtem účastníků se oznámení o zahájení řízení a další písemnosti v řízení doručují postupem podle § 144 odst. 6 správního řádu, dotčeným orgánům se doručuje jednotlivě; účastníky řízení podle § 27 odst. 1 správního řádu jsou vždy účastníci řízení podle § 109 písm. a) až d). U stavebních záměrů zasahujících do území několika obcí se v řízení s velkým počtem účastníků oznámení o zahájení řízení a další písemnosti v řízení doručují vždy veřejnou vyhláškou podle § 25 odst. 3 správního řádu; jednotlivě se doručuje dotčeným orgánům a účastníkům řízení podle § 109 písm. a) až d). V případě řízení s velkým počtem účastníků se v oznámení o zahájení řízení a v dalších úkonech řízení účastníci řízení podle § 109 písm. e) a f) identifikují označením pozemků a staveb evidovaných v katastru nemovitostí přímo dotčených vlivem záměru.

    (2) Od ohledání na místě, popřípadě i od ústního jednání může stavební úřad upustit, jsou-li mu dobře známy poměry staveniště a žádost poskytuje dostatečný podklad pro posouzení navrhované stavby a stanovení podmínek k jejímu provádění. Upustí-li od ústního jednání, určí lhůtu, která nesmí být kratší než 10 dnů, do kdy mohou dotčené orgány uplatnit závazná stanoviska a účastníci řízení své námitky, popřípadě důkazy. Zároveň je upozorní, že k později uplatněným závazným stanoviskům, námitkám, popřípadě důkazům nebude přihlédnuto.

    (3) V jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na základě dokladů předložených stavebníkem, rozhodne stavební úřad bez zbytečného odkladu, nejdéle však ve lhůtě do 60 dnů ode dne zahájení stavebního řízení; ve zvlášť složitých případech stavební úřad rozhodne nejdéle ve lhůtě do 90 dnů.

    § 113

    (1) Stavební úřad může ve stavebním řízení na svůj náklad přizvat autorizovaného inspektora; navrhne-li stavebník přizvat autorizovaného inspektora, hradí jeho náklady.

    (2) Stavební úřad může ve stavebním řízení přizvat na svůj náklad projektanta, kterého stavebník pověřil koordinací projektové dokumentace stavby zpracovávané více projektanty nebo koordinací autorského dozoru (dále jen "hlavní projektant"); navrhne-li stavebník přizvání hlavního projektanta, hradí jeho náklady.

    (3) Doručuje-li se účastníkům řízení oznámení o zahájení řízeni veřejnou vyhláškou, stavebníkovi a vlastníkovi stavby, na které má být provedena změna, se oznámení doručuje do vlastních rukou.

    § 114

    Námitky účastníků řízení

    (1) Účastník řízení může uplatnit námitky proti projektové dokumentaci, způsobu provádění a užívání stavby nebo požadavkům dotčených orgánů, pokud je jimi přímo dotčeno jeho vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření nebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku nebo stavbě. Osoba, která je účastníkem řízení podle zvláštního právního předpisu, může ve stavebním řízení uplatňovat námitky pouze v rozsahu, v jakém je projednávaným záměrem dotčen veřejný zájem, jehož ochranou se podle zvláštního právního předpisu zabývá. Účastník řízení ve svých námitkách uvede skutečnosti, které zakládají jeho postavení jako účastníka řízení, a důvody podání námitek; k námitkám, které překračují rozsah uvedený ve větě první a druhé, se nepřihlíží.

    (2) K námitkám účastníků řízení, které byly nebo mohly být uplatněny při územním řízení, při pořizování regulačního plánu územně plánovací dokumentace nebo při vydání územního opatření o stavební uzávěře anebo územního opatření o asanaci území, se nepřihlíží.

    (3) O námitce Námitku, o které nedošlo k dohodě mezi účastníky řízeni řízení, stavební úřad rozhodne posoudí na základě obecných požadavků na výstavbu, závazných stanovisek, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo technických norem, pokud taková námitka nepřesahuje rozsah jeho působnosti. Nedošlo-li k dohodě o námitce občanskoprávní povahy, stavební úřad si o ní učiní úsudek a rozhodne ve věci; to neplatí v případě námitek týkajících se existence práva nebo rozsahu vlastnických práv.

    (4) O podmínkách pro uplatňování námitek podle odstavců 1 a 2 musí být účastníci řízení poučeni v oznámení o zahájení řízení.

    § 115

    Stavební povolení

    (1) Ve stavebním povolení stavební úřad stanoví podmínky pro provedení stavby, a pokud je to třeba, i pro její užívání, a rozhodne o námitkách účastníků řízení. Podmínkami zabezpečí ochranu veřejných zájmů a stanoví zejména návaznost na jiné podmiňující stavby a zařízení, dodržení obecných požadavků na výstavbu, včetně požadavků na bezbariérové užívání stavby, popřípadě technických norem. Podle potřeby stanoví, které fáze výstavby mu stavebník oznámí za účelem provedení kontrolních prohlídek stavby; může též stanovit, že stavbu lze užívat jen na základě kolaudačního souhlasu.

    (2) U stavby obsahující technologické zařízení, u něhož je třeba ověřit způsobilost k bezpečnému užívání, dodržení podmínek stavebního povolení nebo integrovaného povolení podle zvláštního právního předpisu9), stavební úřad může uložit ve stavebním povolení provedení zkušebního provozu. V takovém případě předem projedná se stavebníkem dobu trvání zkušebního provozu.

    (3) Po dni nabytí právní moci stavebního povolení stavební úřad zašle stavebníkovi jedno vyhotovení ověřené projektové dokumentace spolu se štítkem obsahujícím identifikační údaje o povolené stavbě. Další vyhotovení ověřené projektové dokumentace zašle vlastníkovi stavby, pokud není stavebníkem.

    (4) Stavební povolení pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 2 let ode dne, kdy nabylo právní moci. Dobu platnosti stavebního povolení může stavební úřad prodloužit na odůvodněnou žádost stavebníka podanou před jejím uplynutím. Podáním žádosti se staví běh lhůty platnosti stavebního povolení. Na řízení o prodloužení lhůty platnosti stavebního povolení se vztahují přiměřeně ustanovení o stavebním řízení. Stavební povolení pozbývá platnosti též dnem, kdy stavební úřad obdrží oznámení stavebníka o tom, že od provedení svého záměru upouští; to neplatí, jestliže stavba již byla zahájena.

    (5) Účastníkům řízení, kteří byli o zahájení stavebního řízeni uvědomeni veřejnou vyhláškou, se stavební povolení oznamuje doručením veřejnou vyhláškou. Stavebníkovi a vlastníkovi stavby, na které má být provedena změna, se však doručuje stavební povolení do vlastních rukou.

    (6) Obsahové náležitosti stavebního povolení a štítku s identifikačními údaji stanoví prováděcí právní předpis.


    9) Zákon č. 76/2002 Sb., o integrované prevenci a o omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů (zákon o integrované prevenci), ve znění pozdějších předpisů.

    § 116

    Veřejnoprávní smlouva

    (1) Se souhlasem dotčených orgánů U staveb vyžadujících stavební povolení může stavební úřad uzavřít se stavebníkem veřejnoprávní smlouvu o provedení stavby nebo terénních úprav, která nahradí stavební povolení. Veřejnoprávní smlouvu nelze uzavřít v případě záměru, pro který je vyžadováno závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí.

    (2) Stavebník předloží stavebnímu úřadu návrh veřejnoprávní smlouvy, který obsahuje označení smluvních stran, základní údaje o požadovaném záměru, jeho rozsahu a to za podmínek podle § 161 až 168 správního řádu; ustanovení § 167 odst. 3 správního řádu účelu, způsobu a době provádění, u dočasné stavby rovněž dobu jejího trvání a návrh úpravy pozemku po jejím odstranění, označení pozemků, na kterých se stavba povoluje, podmínky pro provádění stavby, popřípadě pro její užívání a podmínky vyplývající ze závazných stanovisek dotčených orgánů, k jejichž splnění se nepoužije zavazuje. Náležitosti obsahu Stavebník v návrhu veřejnoprávní smlouvy stanoví prováděcí právní předpis uvede osoby, které by byly účastníky stavebního řízení, pokud by bylo vedeno. K návrhu připojí projektovou dokumentaci a další podklady v rozsahu jako k žádosti o stavební povolení. Projektová dokumentace se předkládá ve dvojím vyhotovení, a není-li obecní úřad v místě stavby stavebním úřadem, vyjma staveb v působnosti vojenských a jiných stavebních úřadů, předkládá se trojmo. Pokud stavebník není vlastníkem stavby, připojuje se jedno další vyhotovení.

    (2) (3) Stavební úřad do 7 dnů od předložení vyvěsí informaci o podaném návrhu veřejnoprávní smlouvy oznámí postup na úřední desce po dobu 8 dnů. Stavební úřad přezkoumá, zda návrh veřejnoprávní smlouvy obsahuje náležitosti podle odstavce 1 osobám odstavce 2, zda projektová dokumentace byla zpracována projektantem a zda návrh splňuje hlediska uvedená v § 111 odst. 1 a 2. Stavební úřad návrh veřejnoprávní smlouvy do 30 dnů ode dne předložení přijme, nebo odmítne a sdělí stavebníkovi důvody odmítnutí; návrh odmítne vždy, pokud projektová dokumentace není zpracována projektantem.

    (4) Stavebník zajistí souhlasy osob, které by byly účastníky stavebního řízení podle zvláštního zákona, s uzavřenou veřejnoprávní smlouvou. Stavebník je povinen předložit stavebnímu úřadu veřejnoprávní smlouvu k vyznačení účinnosti spolu se souhlasy osob, které by byly účastníky stavebního řízení. Po vyznačení účinnosti smlouvy stavební úřad ověří projektovou dokumentaci. Jedno její vyhotovení si ponechá, druhé bez zbytečného odkladu doručí stavebníkovi spolu se štítkem obsahujícím identifikační údaje o povolené stavbě. Další vyhotovení ověřené projektové dokumentace doručí vlastníkovi stavby, pokud není stavebníkem, a místně příslušnému obecnímu úřadu, pokud není stavebním úřadem, vyjma stavby v působnosti vojenského nebo jiného stavebního úřadu.

    Zkrácené

    (5) Účinky veřejnoprávní smlouvy zanikají uplynutím 2 let ode dne její účinnosti, nebyla-li stavba v této lhůtě zahájena. Účinky veřejnoprávní smlouvy lze prodloužit; odstavce 1 až 4 se použijí přiměřeně. Návrh na prodloužení účinnosti musí být předložen před zánikem účinků veřejnoprávní smlouvy. V případě, že osoba, která by byla účastníkem stavebního řízení, nevyjádří souhlas s prodloužením účinnosti veřejnoprávní smlouvy, stavební úřad rozhodne o jejím prodloužení postupem podle § 115 odst. 4; v takovém případě se návrh na prodloužení účinnosti veřejnoprávní smlouvy považuje za žádost podle § 115 odst. 4.

    (6) Stavebník může odstoupit od veřejnoprávní smlouvy na základě oznámení stavebnímu úřadu, že od svého záměru upouští; to neplatí, jestliže stavba již byla zahájena. Veřejnoprávní smlouvu lze změnit na základě dohody stavebního úřadu a stavebníka postupem podle odstavců 1 až 4.

    (7) Veřejnoprávní smlouvu lze přezkoumat z moci úřední v přezkumném řízení

    podle správního řádu. Přezkumné řízení lze zahájit nejpozději do 1 roku od účinnosti veřejnoprávní smlouvy. Rozhodnutí ve věci v přezkumném řízení v prvním stupni nelze vydat po uplynutí 15 měsíců ode dne účinnosti veřejnoprávní smlouvy.

    (8) Obsahové náležitosti veřejnoprávní smlouvy, která nahradí stavební povolení, a obsah a rozsah projektové dokumentace stanoví prováděcí právní předpis.

    § 117

    Oznámení stavebního záměru s certifikátem autorizovaného inspektora

    (1) Uzavře-li stavebník smlouvu s autorizovaným inspektorem smlouvu o provedení kontroly kontrole projektové dokumentace pro stavbu stavby, kterou hodlá provést, může takovou stavbu pouze oznámit stavebnímu úřadu, jestliže byla opatřena souhlasná závazná stanoviska dotčených orgánů a vyjádření osob, které by byly účastníky autorizovaný inspektor posoudit projektovou dokumentaci místo stavebního řízení (§ 109) úřadu z hledisek uvedených v § 111 odst. 1 a 2, a pokud nejde o stavbu, která je označena zvláštním právním předpisem, územně plánovací dokumentací nebo rozhodnutím orgánu územního plánování přímo označena jako nezpůsobilá k posouzení autorizovaným inspektorem, nebo u záměrů, pro zkrácené které je vyžadováno závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí, nebo u stavby, o které tak rozhodl stavební řízení úřad v územním rozhodnutí v případě významných vlivů na jiné pozemky a stavby se společnou hranicí se stavebním pozemkem. Uzavření smlouvy je autorizovaný inspektor povinen oznámit stavebnímu úřadu bez zbytečného odkladu.

    (2) Stavebník k je oprávněn provést stavbu vyžadující jinak stavební povolení na základě oznámení stavby připojí stavebního záměru stavebnímu úřadu autorizovaným inspektorem, který posoudil projektovou dokumentaci stanovenou prováděcím právním předpisem stavby a k oznámení připojil

    a) certifikát vydaný autorizovaným inspektorem autorizovaného inspektora, ne starší 3 měsíců,

    b) projektovou dokumentaci zpracovanou projektantem,

    c) plán kontrolních prohlídek,

    d) doklad o právu stavebníka podle § 110 odst. 2,

    e) závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady vyžadované zvláštními právními předpisy,

    f) souhlasy osob, které by byly jinak účastníky stavebního řízení podle § 109, s oznamovaným stavebním záměrem, včetně souhlasů vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení. Dokumentace

    Projektová dokumentace se předkládá ve dvojím v jednom vyhotovení; není-li obecní úřad stavebním úřadem, nebo stavebník není vlastníkem stavby, předkládá se trojmo dvojmo.

    (3) Autorizovaný inspektor certifikátem stvrzuje vystavením certifikátu osvědčuje, že ověřil posoudil projektovou dokumentaci stavby a k ní připojené podklady z hledisek uvedených v doklady podle § 111 odst. 1 a 2 a že navrhovaná stavba může být provedena splňuje zákonem stanovené podmínky pro její provedení z těchto hledisek. Na projektové dokumentaci stavby tuto skutečnost vyznačí, uvede své jméno a příjmení, datum vydání vystavení certifikátu a opatří ji je svým podpisem a razítkem se otiskem razítka s malým státním znakem České republiky. Certifikát autorizovaného inspektora musí obsahovat kromě identifikačních údajů stavebníka, druhu, účelu a doby trvání stavby a identifikačních údajů o projektové dokumentaci stavby vyhodnocení, zda a jak jsou splněny požadavky § 111 odst. 1 a 2 s podrobným popisem posuzování navrhované stavby s uvedením, jak jsou respektovány zejména podmínky územního rozhodnutí nebo územního souhlasu anebo veřejnoprávní smlouvy nahrazující územní rozhodnutí, popřípadě regulačního plánu, obecné požadavky na výstavbu a požadavky uplatněné dotčenými orgány a vlastníky dopravní a technické infrastruktury. K certifikátu autorizovaný inspektor vždy připojí návrh plánu kontrolních prohlídek stavby, závazná stanoviska dotčených orgánů a vyjádření. Souhlas osob, které by byly jinak účastníky stavebního řízení ( podle § 109), se stavbou musí být vyznačen v rozhodující výkresové části projektové dokumentace stavby; stavební úřad sdělí na požádání informace o osobách, které by byly účastníky stavebního řízení podle zvláštního právního předpisu.

    (4) Pokud ve vyjádřeních podle odstavce 1 byly uplatněny námitky proti provádění stavby, autorizovaný inspektor je posoudí Stavební úřad vyvěsí do 5 dnů od obdržení na úřední desce oznámení stavebního záměru po dobu nejméně 15 dnů a projedná s osobami osobám, které je uplatnily by jinak byly účastníky stavebního řízení, umožní nahlížet do podkladů připojených k oznámení stavebního záměru včetně certifikátu. Způsob vypořádání námitek a závěry Ve lhůtě 15 dnů ode dne vyvěšení oznámení stavebního záměru mohou tyto osoby podat proti oznámenému stavebnímu záměru námitky pouze z důvodu, popřípadě podklady že neodpovídá podkladům, na základě kterých udělily svůj souhlas, nebo z nichž vycházel důvodu, připojí autorizovaný inspektor že jejich souhlas nebyl opatřen; k certifikátu podle odstavce 3. Nepodaří-li jiným námitkám se při vypořádání námitek odstranit rozpory mezi osobami nepřihlíží. Ve stejné lhůtě může stavební úřad nebo dotčený orgán uplatnit proti oznámení stavebního záměru výhrady, které by jinak byly účastníky řízení má-li za to, předloží jejich vyjádření spolu s projektovou dokumentací že se jedná o stavbu nezpůsobilou k posouzení autorizovaným inspektorem podle odstavce 1, oznámení nesplňuje zákonem stanovené podmínky a závaznými stanovisky dotčených orgánů stavebnímu úřadu neobsahuje náležitosti podle odstavce 2, který zajistí vypořádání námitek autorizovaný inspektor porušil při vystavení certifikátu zákaz činnosti podle § 114 § 148, při posouzení stavby nebyly splněny požadavky podle § 111 odst. 1 a 2 nebo usnesením rozhodne o námitkách ve své působnosti anebo usnesením rozhodne o nezpůsobilosti stavby pro zkrácené věci probíhá stavební řízení, které nebylo dosud pravomocně ukončeno.

    (5) Certifikát Podání námitky nebo uplatnění výhrady podle odstavce 4 má odkladný účinek a právo provést stavbu nevznikne. Stavební úřad oznámí podání námitek nebo uplatnění výhrady stavebníkovi a věc předloží do 15 dnů k rozhodnutí správnímu orgánu, ověřenou dokumentaci který by byl jinak příslušný k odvolání proti stavebnímu povolení. Správní orgán přezkoumá oznámení stavebního záměru z hlediska souladu s vyznačenými údaji a přílohy právními předpisy podle odstavce 3 příslušný stavební úřad eviduje odstavce 4 a využívá rozhodne

    a) o tom, že oznámení nemá právní účinky, jestliže oznámený stavební záměr je v rozporu s právními předpisy, nebo

    b) o zamítnutí námitek nebo výhrad pro kontrolní prohlídky stavby nepřípustnost nebo pro nedůvodnost nebo opožděnost.

    Rozhodnutí, které je prvním úkonem v řízení, se doručuje stavebníkovi, autorizovanému inspektorovi a osobám, které podaly námitky. Proti rozhodnutí se nelze odvolat. Spis se ukládá u stavebního úřadu.

    (6) Náležitosti Stavebníkovi vznikne právo provést oznámený stavební záměr marným uplynutím lhůty podle odstavce 4 nebo dnem následujícím po dni, kdy mu bylo oznámeno rozhodnutí podle odstavce 5 písm. b).

    (7) Stavební úřad na požádání stavebníka vyznačí vznik oprávnění na kopii oznámení s uvedením označení stavebního úřadu, čísla jednacího, data vyznačení, jména a příjmení oprávněné osoby s připojením podpisu a otisku úředního razítka. Po vzniku práva provést oznámený stavební záměr stavební úřad zašle stavebníkovi štítek obsahující identifikační údaje o povolené stavbě, včetně uvedení identifikačních údajů autorizovaného inspektora a uvedení dne vzniku práva provést stavbu. Právo provést stavbu zanikne, nebyla-li stavba zahájena do dvou let. Lhůta začíná běžet dnem následujícím po dni vzniku oprávnění podle odstavce 1 odstavce 6. Stavební úřad může tuto lhůtu prodloužit na odůvodněnou žádost stavebníka podanou před jejím uplynutím. Podáním žádosti se běh lhůty staví.

    (8) Oznámení stavebního záměru, certifikát, jakož i obsah ověřenou projektovou dokumentaci stavby eviduje a strukturu ukládá stavební úřad (§ 167). Obsahové náležitosti oznámení stavebního záměru, certifikátu a štítku podle odstavce 7 stanoví prováděcí právní předpis.

    § 118

    Změna stavby před jejím dokončením

    (1) Stavebník je povinen provádět stavbu v souladu s jejím povolením vydaným podle tohoto zákona. Za povolení stavby se považuje souhlas stavebního úřadu s provedením ohlášeného stavebního záměru podle § 106, stavební povolení podle § 115, veřejnoprávní smlouva podle § 116, oznámení stavebního záměru s certifikátem autorizovaného inspektora podle § 117, společné povolení, opakované stavební povolení nebo dodatečné povolení stavby podle § 129, územní rozhodnutí, ve kterém stavební úřad podle § 78 odst. 6 stanovil, že k provedení stavby nebude vyžadovat ohlášení, územní rozhodnutí nebo veřejnoprávní smlouva podle § 78a anebo územní souhlas u stavebních záměrů podle § 103. Změnu stavby před jejím dokončením lze povolit před zahájením stavby nebo v průběhu provádění stavby.

    (2) Změnu stavby před jejím dokončením lze povolit jen v souladu s územním rozhodnutím nebo jiným úkonem nahrazujícím územní rozhodnutí. Vyžaduje-li změna stavby před jejím dokončením změnu územního rozhodnutí, je možné rozhodnout o této změně ve společném územním a stavebním řízení, ustanovení § 94 se použije přiměřeně; to neplatí, bylo-li vedeno společné územní a stavební řízení.

    (3) Stavební úřad může na odůvodněnou žádost stavebníka nebo jeho právního nástupce povolit změnu stavby před jejím dokončením. Žádost obsahuje kromě obecných náležitostí popis změn a jejich porovnání se stavebním s povolením stavby a s ověřenou projektovou dokumentací ověřenou stavebním úřadem, popřípadě autorizovaným inspektorem ve zkráceném stavebním řízení. K žádosti se připojí projektová dokumentace projektovou dokumentaci změn stavby, nebo kopie popřípadě kopii ověřené projektové dokumentace s vyznačením navrhovaných změn, do které projektant vyznačí navrhované změny.

    (2) Žádost o změnu stavby před dokončením stavební úřad projedná s účastníky stavebního řízení a dotčenými orgány v rozsahu, v jakém se změna přímo dotýká práv účastníků stavebního, případně územního řízení, jakož i zájmů chráněných zvláštními právními předpisy, a rozhodne o ní. Na řízení a povolení změny stavby před dokončením se vztahují přiměřeně ustanovení o stavebním, případně územním řízení.

    (4) Změnu ohlášené stavby lze projednat a povolit též ve zkráceném stavebním provést na základě ohlášení. Přitom se postupuje přiměřeně podle § 105 až 107. To platí i pro změnu stavby prováděné podle územního rozhodnutí (§ 78 odst. 6) nebo územního souhlasu (§ 78 odst. 4). Změnu stavby před dokončením je možné provést na základě veřejnoprávní smlouvy za podmínek § 116, případně územním změnu stavby prováděné podle veřejnoprávní smlouvy lze dohodnout podle § 166 správního řádu, podmínkou účinnosti veřejnoprávní smlouvy v těchto případech je souhlas osob, které by byly účastníky stavebního řízení podle odstavce 3.

    (3) (5) Změna stavby před dokončením může být prováděna na základě oznámení stavebnímu úřadu za podmínek § 117; to neplatí u záměrů, pro které je vyžadováno závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí.

    (6) Změnu stavby, která se nedotýká práv ostatních účastníků stavebního řízení, může stavební úřad, popřípadě autorizovaný inspektor, bylo-li ve věci vedeno zkrácené stavební řízení, schválí schválit rozhodnutím vydaným na místě při kontrolní prohlídce stavby. Rozhodnutí je stavebníkovi oznámeno zápisem do stavebního deníku nebo jednoduchého záznamu o stavbě; stavební úřad jej následně bez zbytečného odkladu zaznamená do spisu, podle okolností vyznačí změnu též v ověřené projektové dokumentaci. Může tak učinit, jen pokud se změna nedotýká podmínek územního rozhodnutí, veřejných zájmů chráněných zvláštními právními předpisy nebo když v případě, kdy příslušný dotčený orgán písemně anebo prohlášením do protokolu se změnou souhlasí.

    (4) Změnu ohlášené (7) Pokud změna stavby lze provést spočívá v nepodstatných odchylkách od ověřené dokumentace nebo ověřené projektové dokumentace, kdy se nemění půdorysný ani výškový rozsah stavby, nezasahuje se do nosných konstrukcí stavby, nemění se vzhled stavby ani způsob užívání stavby, změna nevyžaduje posouzení vlivů na životní prostředí11), její provedení nemůže negativně ovlivnit požární bezpečnost stavby a nejde o změnu stavby, která je kulturní památkou, může stavební úřad stavebníkovi na základě žádosti obsahující popis navrhovaných nepodstatných odchylek sdělit, že změnu projedná při vydání kolaudačního souhlasu stavebního úřadu s jejím ohlášením nebo kolaudačního rozhodnutí. Přitom Může tak učinit, jen pokud se změna nedotýká práv ostatních účastníků stavebního řízení, podmínek územního rozhodnutí, veřejných zájmů chráněných zvláštními právními předpisy nebo v případě, kdy příslušný dotčený orgán písemně se změnou souhlasí. Nebude-li záměr stanovené podmínky splňovat, vyzve stavební úřad stavebníka k doplnění podkladů a postupuje přiměřeně podle § 105 až 107 odstavce 3.


    11) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 93/2004 Sb.




    Zpět na obsah zákona

    ?
    Zobrazit sloupec 

    Kalkulačka - Výpočet

    Výpočet čisté mzdy

    Důchodová kalkulačka

    Přídavky na dítě

    Příspěvek na bydlení

    Rodičovský příspěvek

    Životní minimum

    Hypoteční kalkulačka

    Povinné ručení

    Banky a Bankomaty

    Úrokové sazby, Hypotéky

    Směnárny - Euro, Dolar

    Práce - Volná místa

    Úřad práce, Mzda, Platy

    Dávky a příspěvky

    Nemocenská, Porodné

    Podpora v nezaměstnanosti

    Důchody

    Investice

    Burza - ČEZ

    Dluhopisy, Podílové fondy

    Ekonomika - HDP, Mzdy

    Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

    Drahé kovy

    Zlato, Investiční zlato, Stříbro

    Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

    Podnikání

    Města a obce, PSČ

    Katastr nemovitostí

    Ochranné známky

    Finanční katalog

    Občanský zákoník

    Zákoník práce

    Stavební zákon

    Daně, formuláře

    Další odkazy

    Auto - Cena, Spolehlivost

    Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

    Monitoring ekonomiky

    Volby, Mapa webu

    English version

    Czech currency

    Prague stock exchange


    Ochrana dat, Cookies

     

    Copyright © 2000 - 2024

    Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.